Machu Piccu - Reisverslag uit Lima, Peru van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu Machu Piccu - Reisverslag uit Lima, Peru van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu

Machu Piccu

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans&Jantsje

03 Mei 2010 | Peru, Lima

Op 24 april op naar Macchu Piccu vanaf Cusco. Eerst met een taxi naar Piscancucho. Het hele treintraject vanaf Cusco naar Machu Pisco is nl. nog niet klaar na de aardverschuivingen die een deel van het spoor rond de jaarwisseling vernielden.Men verwacht dat in juli weer klaar te hebben.
Vanaf Piscancucho dus met de trein langs een prachtige rivier. In Aquacalientes een nacht geslapen. Aquacalientes is een echt toeristenplaatsje met veel winkeltjes en restaurantjes. 25 april vroeg op(5.15u) in de rij voor de bus die je het laatste stukje vanaf Aquacalientes naar Machu Piccu brengt.
Eenmaal in Machu Piccu hadde we prachtig weer. Het complex is schitterend gelegen en er is veel te zien. We hadden een goede gids en dat is heel wat waard. We zijn ook naar Huayna Piccu geklommen. Een enorme klim maar zeer de moeite waard.
In de avond weer terug naar Ollantaytambo waar we een nacht hebben geslapen en vanwaar we de volgende dag weer naar Cusco zijn gegaan.

• 04 Mei 2010 - 06:48

Dag lieve mensen,

Hoe gaat het ermee? Wat gaat de tijd toch snel... Jullie komen vandaag alweer thuis! Hier gaat alles goed we zijn allemaal erg onder de indruk van de situaties hier..en ook het internaat, maar het is bijzonder om hier te mogen zijn! Met Brecht gaat alles goed.. ze is gezond en heeft het erg naar haar haar zin. Allemaal positieve verhalen en belevenisen. We wensen jullie een hele goede reis toe en wees voorzichtig en oant snel! Wij hebben nog 3 dagen hier, dus aftellen geblazen.

Hans&Jantsje

Wij Hans(1955) en Jantsje(1954) wonen en leven in Hijum, een klein dorpje op de friese klei, zo'n 4 km van het wad. We hebben 3 dochters Rixt(1984), Hedwich(1987) en Brecht(1991). Hans werkt als senior P&O adviseur bij de Gemeente Leeuwarden en Jantsje als basisleerkracht op de openbare basisschool de Hânwizer in Vrouwenparochie. Hans heeft als hobby's vogelen, sportvissen,lezen en Jantsje korfbal, wandelen en lezen.

Actief sinds 15 Dec. 2009