Las Vegas, Death Valley en Sequioa National Parks - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu Las Vegas, Death Valley en Sequioa National Parks - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu

Las Vegas, Death Valley en Sequioa National Parks

Blijf op de hoogte en volg Hans&Jantsje

26 April 2015 | Verenigde Staten, Visalia

Op 23 april op naar Vegas voor 2 nachten. Wat een wereld. Als je er nooit geweest bent kun je je er eigenlijk geen voorstelling van maken. Overal staan sprookjeshotels met namen zoals Paris, The Venetian, Excalibur, Circus Circus en Ceasar's Palace. De hotels zijn gigagroot en de onderste verdieping is een grote gokhal. In deze gokhallen , die even groot zijn als wel 2 of 3 voetbalvelden, bevinden zich 's avonds echt duizenden mensen die aan het gokken zijn; blackjack, baccarat enzv. Verder ontelbare gokapparaten. Deze hotels staan aan de strip en die is 6 km lang. Wij hebben geen cent vergokt want we snapten er ook helemaal niks van. De hotels waren wel heel erg mooi; in The Venetian voeren onder een (niet echte) azuurblauwe hemel echte gondels en waan je je even in Venetië; in Circus Circus werden echte circusacts gegeven etc. etc.

Hier moeten miljarden vergokt worden; dat kan bijna niet anders!

Na een dag hebben we van deze wereld genoeg gezien. Overigens kun je hier best een aantal dagen zoek brengen : er is genoeg te zien!

Zaterdag op naar Death Valley waar de heetste temperatuur op aarde in de zomer is gemeten: 57 graden!

Er valt maar 5 cm water per jaar; en ja hoor laten wij nu net een enorm onweer treffen! Het is een heel apart desolaat landschap ; erg mooi en onvoorstelbaar groot!

Zondag 26 april naar National Park Sequoia geweest; in de vallei scheen de zon maar op alpenhoogte waar de Sequoia-bomen staan was het een en al mist; gelukkig toch nog een paar plaatjes kunnen schieten en op onze tocht naar het park toe spotten we een coyote! De sequoia's kunnen enorm oud worden en de Sherman-tree ,welke de oudste is , wordt geschat op minstens 2300 jaar , en wordt tevens beschouwd als het grootste levende organisme op aarde.

• 27 April 2015 - 10:28

Einte En Saapke:

Hallo Hans en Jantsje,

Wat weer mooie foto's. Wij kunnen t ons niet voorstellen dat t daar zo anders is dan hier.
    Al is t alleen de temperatuur al, t is hier maar 9 graden.
    Straks kaatsen brrr ..
    Wij gaan donderdag voor een paar dagen naar valkenburg, gelukkig wordt t dan iets warmer.
    m.vr.gr. Einte en Saapke

• 27 April 2015 - 15:59

Fenna:

Hallo Hans en Jantsje
    Prachtige natuur daar!
    En wij hier op Koningsdag een "bruggen" wandeltocht door Rotterdam wandelen. Onderweg veel kleedjes met "oude ..." Gelukkig wel goed weer hier!. Rijen voor de ijscoboer.
    Nu thuis even foto's kijken van jullie en zien dat jullie het goed hebben.
    Veel plezier nog.
    Groet René & Fenna

• 28 April 2015 - 10:55

Frans Duijf:

Dag Hans (en Jantsje natuurlijk),

Wat een fraaie reis weer. Dankzij Irma kan ik die een beetje op afstand volgen. Geniet fraai verder. Wees heel hartelijk gegroet.

Frans Duijf

• 29 April 2015 - 17:39

Nellie:

Hoi Hans en Jantsje,
    Ik genietsje fan de prachtige foto's die't jimme meitsje. Sa ek fan Las Vegas , einliks niks feroare in 15 jier
    sa liket ut tenminste. Genietsje nog fierder en ik sjoch no al wer ut nei de folgende fotos

groetnis B'wijk Rik en Nellie

• 01 Mei 2015 - 20:34

Sonja En Henk:

Tsjongejonge wat een avontoer!! gewéldig jim te folgjen op disse manier, genietsje derfan en groetsjes fan us!

Hans&Jantsje

Wij Hans(1955) en Jantsje(1954) wonen en leven in Hijum, een klein dorpje op de friese klei, zo'n 4 km van het wad. We hebben 3 dochters Rixt(1984), Hedwich(1987) en Brecht(1991). Hans werkt als senior P&O adviseur bij de Gemeente Leeuwarden en Jantsje als basisleerkracht op de openbare basisschool de Hânwizer in Vrouwenparochie. Hans heeft als hobby's vogelen, sportvissen,lezen en Jantsje korfbal, wandelen en lezen.

Actief sinds 15 Dec. 2009