St. Lucia - Reisverslag uit Paulpietersburg, Zuid-Afrika van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu St. Lucia - Reisverslag uit Paulpietersburg, Zuid-Afrika van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu

St. Lucia

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans&Jantsje

10 November 2017 | Zuid-Afrika, Paulpietersburg

Van vrijdag 2 november tot 9 november een heerlijke week gehad bij Albert Lindeboom en zijn vrouw Ciska van Asperen. We waren toen we daar aankwamen overigens erg ziek van de malariapillen. Zijn we toen maar mee gestopt. Het Elephant Coast Guesthouse is een superlocatie midden in het dorp St. Lucia. St. Lucia ligt ingesloten in het Isimalango wetlandpark; een enorm park wat zich uitstrekt tot de grens met Mozambique. Je kunt er veel vogels spotten en ook alle beesten behalve de leeuw zijn aanwezig in het gebied. We hebben daar een mooie boottocht gemaakt en lange ritten door het uitgestrekte gebied. Na Kruger bleek hier wel dat wanneer je zelf een auto huurt en dan veel op dirt roads rijdt je toch beter een auto kunt huren die wat hoger op de weg ligt. Wij hadden een toyota corolla quest; op zich prima auto maar de volgende keer nemen we in dergelijke gebieden een SUV o.i.d.. We hebben samen met Albert en Ciska een zulukleuterschool bezocht. Erg indrukwekkend. Wat een verschil met Nederland.

• 05 November 2017 - 16:27

Henk:

Prachtig

• 11 November 2017 - 23:19

Saapke En Einte:

weer. een. leuk stukje van jullie verslag gelezen en prachtige fotos.
    groetjes uit regenachtig hijum

• 13 November 2017 - 22:20

Fenna:

Dat gaat een eigen foto boek met vogels worden bij thuiskomst!
    Goede reis weer!
    Liefs Fenna

• 14 November 2017 - 19:25

Tjitske:

Machtige ferhalen Hans! Genietsje der noch fan dêr!

Verslag uit: Zuid-Afrika, Paulpietersburg

Hans&Jantsje

Wij Hans(1955) en Jantsje(1954) wonen en leven in Hijum, een klein dorpje op de friese klei, zo'n 4 km van het wad. We hebben 3 dochters Rixt(1984), Hedwich(1987) en Brecht(1991). Hans werkt als senior P&O adviseur bij de Gemeente Leeuwarden en Jantsje als basisleerkracht op de openbare basisschool de Hânwizer in Vrouwenparochie. Hans heeft als hobby's vogelen, sportvissen,lezen en Jantsje korfbal, wandelen en lezen.

Actief sinds 15 Dec. 2009