Voorbereidingen en links - Reisverslag uit Hijum, Nederland van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu Voorbereidingen en links - Reisverslag uit Hijum, Nederland van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen en links

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans&Jantsje

30 December 2009 | Nederland, Hijum

Op 26 februari 2010 vertrekken we met de KLM om 23.30u vanaf schiphol naar Quito in Ecuador. We hopen 3 mei weer gezond en wel vanuit Lima in Peru naar Nederland terug te gaan. In de tussentijd hopen we veel cultuur, natuur(en dan vooral veel vogels te zien)en levenservaring op te doen.

Nuttige links die we tot nu toe zijn tegengekomen:

vogelgeluiden:

Veel vogelgegevens:

Andere reisverslagen:

Foto's van Hans en Jantsje zijn te vinden in:

Andere tips:

software om fotobestanden te verkleinen(anders kun je het niet in een blog krijgen):

Nuttige vogellinks in Peru:

enorme vogellijst van Nick Athanas met links naar foto's;

Nederlandse en Engelse namen roofvogels:

geweldige database en enorm arsenaal aan verwijzingen en links:

• 04 Februari 2010 - 11:35

Anna V/d Veen:

Hoi Hans en Jantsje,

Fijn om in berichtsje van jim te krijen. Mooi dat alles goed ha en jim ollejer leuke dingen doche. Hjir got it echt goed. Hjoed mei heit belle ik mis heit en mem echt heel folle en olle minsken ut hijum maar dat komt ollejer wol goed. Zo four jim sjit it ek ol op... Hoop dat jim in ontzettend moaie tied krije en goed foursichtig dwaan hi en net te folle oan de heinie zitte. De heinie's mis ik jir wol en jim leave dochter Brecht. Hoop dat jim een goeie reis ha en nog een leuk afscheidsfeestje hawwe. Folle leafs uit Dushanbe!

Dikke tut Anna

• 17 Februari 2010 - 21:46

René Edens:

Wat leuk dat jullie je reis online gaan bijhouden.. Ik ga jullie zeker volgen en hoop vooraf nog even een bakkie te doen..

Groetjes,

René

• 19 Februari 2010 - 15:11

Fenna:

Hoi Hans en Jantsje
    nog een week en dan ..........
    Vergeten jullie niet om iemand te machtigen om te stemmen voor de gemeenteraad. Jullie stem mag niet verloren gaan!

tot contact, Fenna

• 20 Februari 2010 - 09:31

De Pasma 's:

No goeie buorlju,

Wij kinne fansels ek even om 'e hoeke komme,
    mar no we dizze mail krije, wolle we ek sa mar efkes reagearje.
    Goeie tarieding fierder en alfêst in fijne tiid tawinske.
    Gr. Wil en Etie Pasma.

• 24 Februari 2010 - 08:45

Bert En Anneke:

Leave Hans en Jantsje,
    It is al hast safier, klear mei alle tariedings en dan kin it ek wol oangean, is it net sa!
    Wy winskje jimme een bysûndere reis ta, der oan de oare kant fan de wrâld, wêz foarsichtig en pas goed op elkoar en genietsje fan alles wat jim tsjin komme fansels.
    Wy sille goed op jimme Brecht passe, we sille har goed fersjen fan sûn ieten as ze by ús komt fansels.
    We hâlde de site yn'e gaten en binne beneid nei al jim reisverhalen en foto's.
    Goeie reis, groetnis fan Bert en Anneke

• 25 Februari 2010 - 07:36

Anna :

Leave Hans en Jantsje,

Nou nog 1 nachtje lekker op jim eigen bed sliepe en dan al fourt! Ik hoop dat jim een ontzettend fijne en bijzondere tiid zille ha en ontzettend folle en mooie dingen sille sjen! Ik sil zeker jim site volge en heel folle contact mei Brecht hoare!

Ontzettend folle leafs en een goeie reis tawinsnke! Tut Anna

• 25 Februari 2010 - 09:29

Fam. Roorda:

Hey Hans&Jantsje,
    In hiele mooie reis tawinske. Groetnis en dikke tút fan Thirza, Merle, Sjirk en Tsjikkie

• 26 Februari 2010 - 13:01

Jantsje (H):

Sorry, maar ik schrijf niet in het fries.
    Goed reis gehad?
    Rustig aan, geldt vooral voor JSP, HH is meestal wel rustig.
    Wennen aan de omstandigheden.
    In Hijum regent het, dus hier is het triest.
    Nou, heel veel plezier en geniet ervan, voor jullie het weten is het weer voorbij. De verhalen en foto's (??)
    lezen en zien we wel op de site. Ik ga aan de Heini (!?).
    Gr., Jantsje (H).

• 08 Maart 2010 - 10:40

Sonja En Henk:

hee wat leuk dat jim ek in ferslag byhalde en mooie foto's d'r bij ek nog! wy hoopje dat jim in mooie reis hawwe sille en geniet d'r fan!! oant sjen!
    groetsies
    H,S,S,J