Nogmaals de jungle: de Tambopata river - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu Nogmaals de jungle: de Tambopata river - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu

Nogmaals de jungle: de Tambopata river

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans&Jantsje

03 Mei 2010 | Peru, Puerto Maldonado

Omdat we in de cloudforests en ook in het noorden van Peru weinig papagaaien( Macaws, Parrots en Paraquits) hebben gezien na Machu Piccu toch maar besloten nog een keer naar de jungle te gaan. We wilden eigenlijk met Rainforrest Expeditions gaan maar dat was te moeilijk om nog snel te boeken. In boeken werd Explorers Inn aangeraden om een bezoek te kunnen brengen aan een grotere Clay-Lickplaats waar je alle soorten papagaaien kunt zien. Gelukkig had Explorers Inn een kantoor in Cusco en daar hebben we de vlucht naar Puerto Maldonado en een 5-daagse tour naar het Tambopata reserve bij Puerto Maldonado geboekt.
We waren de enige mensen die op die dag een tour boekten . Jantsje en ik kregen dan ook een persoonlijke gids toegewezen in de persoon van Luis. We hadden met deze gids veel geluk. Een aardige vent die evenals Hans vogelgek was.
51 nieuwe soorten gescoord waaronder de red en yellow macaw, de black capped Heron en de Crested Eagle.
Ook hebben we heel mooi de reuzen rivierotter kunnen bewonderen van dichtbij.

Al met al was de trip zeer de moeite waard en was het enige, maar wel grote minpunt, dat op de dag dat we de grote clay-lick bezochten( en midden in de jungle kampeerden met 4 man personeel) het pijpesteleñ regende. Een grote concentratie papagaaien dus niet gezien maar wel de volgende dag bij een kleinere clay-lick de meeste soorten goed gezien.

Een bezoek aan de jungle in Zuid- Amerika is een echte aanrader en je hoeft er absoluut niet bang te wezen. De lodges(Jamulodge en Explorers Inn) waar wij geweest zijn in Ecuador en Peru hebben de zaken goed voor elkaar.

Op 1 mei weer terug naar Lima, waar we nog een citytour hebben gedaan.

Helaas. Het is 3 mei en ik typ dit op het vliegveld van Lima. de trip zit er op maar ik raad het iedereen aan!!

Zuid Amerika en back packen is geweldig en goed te doen.

Fotos van Machu Piccu en Tambopata volgen als we weer een vervanger voor het gejatte kabeltje voor ons fototoestel hebben.

Hans en Jantsje 4 mei 2010

• 04 Mei 2010 - 12:33

René En Fenna:

4 mei 14.30 uur
    Jullie zien Nederland al weer liggen. Nog even en dan staan jullie op hollandse bodem. Wolkom!

• 04 Mei 2010 - 13:22

Wiesje Helder:

WOLKOM THUS.

In goeie jierdei tawinske Hans en oant sjen op 10 maaie!

• 04 Mei 2010 - 15:09

Jopie:

hoop dat jullie genoten hebben en fijn dat jullie weer veilig thuis zijn

Jopie

• 04 Mei 2010 - 18:44

Wijbe En Marijke:

Leuk verslag krijgen er ook zo weer zin in
    Welkom in koud europa
    marijke en wijbe

• 06 Mei 2010 - 14:06

Fetsje:

Ot it goed is alwer thus.
    Moaie reisferslachen ha jim makke. indrukwekkend
    Fan herte lokwinske Hans mei dyn jierdei.
    No hjir wer wenne

• 06 Mei 2010 - 15:42

Nellie En Rik:

Fijn dat jimme wer thus binne sear benijd nei de ferhalen etc....
    Hans 55 gefeliciteerd en nog folle reisjierren tawinske mei Janstje

groetnis en tot gau

Hans&Jantsje

Wij Hans(1955) en Jantsje(1954) wonen en leven in Hijum, een klein dorpje op de friese klei, zo'n 4 km van het wad. We hebben 3 dochters Rixt(1984), Hedwich(1987) en Brecht(1991). Hans werkt als senior P&O adviseur bij de Gemeente Leeuwarden en Jantsje als basisleerkracht op de openbare basisschool de Hânwizer in Vrouwenparochie. Hans heeft als hobby's vogelen, sportvissen,lezen en Jantsje korfbal, wandelen en lezen.

Actief sinds 15 Dec. 2009