De Arconales,Ronda en de Sierra de Grazelema - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu De Arconales,Ronda en de Sierra de Grazelema - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu

De Arconales,Ronda en de Sierra de Grazelema

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans&Jantsje

15 April 2012 | Spanje, Ronda

De Alcornales,Sierra de Grazelema en Ronda
12-15 april
De Alcornales, een bergketen, in het zuiden van Andalucië is een prachtig gebied. Alleen om hier te vogelen en met een tent te staan is het nog te vroeg in april. Het is hier 's nachts bar koud en we troffen het niet met het weer(wat de laatste 4 dagen in heel Spanje slecht was). We hebben op camping El Sur(mooie terassencamping) bij Ronda een cabaña gehuurd en wat tochten met de auto gemaakt. Naast mooie waarnemingen als de Cirl-Gors, Aasgier en Dwergarend weinig nieuwe soorten behalve dan de Alpenkraai midden in Ronda. Ronda is een mooi Spaans stadje gebouwd op een hoge rots waar een duizelingwekkende diepe kloof door heen loopt waarin het riviertje El Tajo stroomt. Hier staat een oude romeinse brug.
Vanaf nu wordt het weer mooier. Op naar Tarifa en Gibraltar voor de vogeltrek vanaf Afrika.

• 15 April 2012 - 08:24

Anna:

Heeeeee Hans en Jantsje,

Wat leuk om op deze zondagochtend een berichtje van jullie te krijgen.
    Zo te zien en te lezen hebben jullie 't wel naar de zin!

Brecht en ik zijn gister avond naar de keet geweest en hebben de hele avond spelletjes gedaan. Het tweede heeft volgens mij 9-6 verloren tegen Waterpoort en wij 11-10 tegen SIM. Jammer, jammer.

Geniet er van en tot 4 mei!

Groetjes,
    Anna

• 16 April 2012 - 12:45

Fenna:

Hoi hoi
    jullie hebben betere temperaturen daar! Alhoewel? Cabana huren.
    Hier kon ik eigenlijk niet tennissen vanmorgen vroeg vanwege vorst vannacht.
    Na wat thee toch gespeeld.
    Leuk om af en toe even te kijken wat jullie doen en hoe de vogelscore is!
    Tot het volgende verslag

groeten Fenna

• 16 April 2012 - 20:20

Rixt Walda:

Dat ziet er allemaal prachtig uit, Jantsje en Hans! Ik herken Ronda van het programma 'Wie is de mol'. Zo te zien hebben jullie het prima naar jullie zin. (hier is het trouwens ook koud, brrr.) Fijne weken nog!

groetjes Rixt

• 17 April 2012 - 06:18

Jopie:

hoi hans en jantsje

hoop dat het nog wat warmer wordt voor jullie maar desondanks ziet het er goed uit genieten!!!

• 19 April 2012 - 06:49

J & J:

Leuk om jullie zo te volgen. Jammer dat het koud is, maar één troost het is hier ook
    om te "frekken". Hier gaat het zijn gangetje, maar dat zul jullie weinig interesseren daar in Spanje.
    29 april gaan we naar Pink Faces in Oldeboorn, kaarten gereserveerd en vervoer geregeld.
    We worden gebracht en gehaald. Rik en Nellie slapen in een B & B in Oldeboorn.
    Trouwens.....................wij hebben ook prachtige vogeltjes in ons vogelhokje!
    Nog veel plezier daar in Spanje en hopelijk veel zon. Hoop dat het hier ook 35 graden wordt.
    Groetjes J & J.

Hans&Jantsje

Wij Hans(1955) en Jantsje(1954) wonen en leven in Hijum, een klein dorpje op de friese klei, zo'n 4 km van het wad. We hebben 3 dochters Rixt(1984), Hedwich(1987) en Brecht(1991). Hans werkt als senior P&O adviseur bij de Gemeente Leeuwarden en Jantsje als basisleerkracht op de openbare basisschool de Hânwizer in Vrouwenparochie. Hans heeft als hobby's vogelen, sportvissen,lezen en Jantsje korfbal, wandelen en lezen.

Actief sinds 15 Dec. 2009