San José en Granada - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu San José en Granada - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu

San José en Granada

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans&Jantsje

01 Mei 2012 | Spanje, Madrid

26 april
Op naar San José bij Almeria want dat is de komende dagen het enige plekje in Spanje waar mooi weer verwacht wordt. Onderweg(zo'n 200 km) langs de kust alleen maar plastic kassen gezien die half Europa van groente voorzien. Geen mooi gezicht. Bij een van deze kassencomplex zaten kleine meertjes(Norias) en daar eindelijk de Witkopeend gespot.

27 april
Stranddag. Helaas waaide het de 2e helft van de dag zo hard dat we gezandstraald werden.

28 april
Niet mooi weer dus maar even vogelen. Achter steppevogels aan in de sierra van Las Moladeras en naar de salinas van Cabo de Gata. In de salinas nog de Dunbekmeeuw als opmerkelijke nieuwe soort gescoord en in de sierra de zuidelijke klapekster.
Nieuwe soorten en een aantal nog niet genoteerde soorten: 124. Dunbekmeeuw, 125. Witkopeend,126. Zwarte Spreeuw,127. Scholekster,128. Wulp,129. Paapje, 130.Zuidelijke Klapekster.

29 april
Op naar Granada. Onderweg door een schitterend woestijngebied tussen San José en Tabernas gereden. Hier worden ook westerns opgenomen. Nog op zoek naar de Trompetter Vink maar niet gevonden.

30 april Granada
Als hoogtepunt van de gebouwen die we deze vakantie / vogelreis hebben bezocht zijn we naar het Alhambra geweest. Schitterende gebouwencomplex uit de 13 a 14e eeuw van de koningen der Nasriden en Karel V. Zeer de moeite waard. Om nog een kaart te bemachtigen moet je 's morgens vroeg op pad(7 uur er heen). Granada zelf is een mooie stad met een moorse wijk met allerlei kleine winkeltjes. Gezellig.

Dit was onze reis. 1 mei weer richting Holanda. Bedankt voor de leuke reacties!!

• 09 Juli 2012 - 19:05

HELLO:

Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,