De Tuinroute - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu De Tuinroute - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu

De Tuinroute

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans&Jantsje

24 November 2017 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Vanuit de Drakensbergen zijn we via Kokstad (Ingeli Forest Lodge) naar Addo Elephant Park gegaan. Op zich wel een mooi park maar na Kruger valt het park wat tegen. Misschien zijn we ook wel niet op de goede plekken geweest. De informatie die je krijgt bij de parken in ZA is vaak karig. Vantevoren via internet goed inleze wat de beste plekken zijn. Als je naar dit park gaat kun je het beste een hotel in Addo nemen. Wij zaten een 1,5 uur rijden van het park en dat is te ver. Daarna via het prachtige Knysna en Oudtshoorn naar Stellenbosch. In Knysna is een must om naar de heads te gaan . Je kijkt dan van heel hoog in de toegang van de baai bij Knysna. We hadden daar een goed hotel( Lagoona Inn). Echt zo’n hotel waar je je welkom voelt. Daarna naar Oudtshoorn voor de Struisvogels. Bij Oudtshoorn is het leuk om naar het restaurant bij het park Bufflsdrift te gaan. Prachtig uitzicht over meertje en park. Daarna naar Stellenbosch over de prachtige Franshoeckpas. Helaas regende het toen we hier waren.In Stellenbosch heeft Jantsje wijn geproefd op een wijnfarm (Murati). Daarna op naar het Westcoastnationalpark en vervolgens naar Kaapstad.

• 24 November 2017 - 22:18

Einte En Saapke:

prachtig dat laantje met bloemen. geniet nog van de laatste dagen. En een goede reis terug.

• 26 November 2017 - 11:08

Jan En Mieke:

Moai jongens, jammer dat it der al hast wer op sit. Fêst in hiele goeie reis werom winske.

Verslag uit: Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Hans&Jantsje

Wij Hans(1955) en Jantsje(1954) wonen en leven in Hijum, een klein dorpje op de friese klei, zo'n 4 km van het wad. We hebben 3 dochters Rixt(1984), Hedwich(1987) en Brecht(1991). Hans werkt als senior P&O adviseur bij de Gemeente Leeuwarden en Jantsje als basisleerkracht op de openbare basisschool de Hânwizer in Vrouwenparochie. Hans heeft als hobby's vogelen, sportvissen,lezen en Jantsje korfbal, wandelen en lezen.

Actief sinds 15 Dec. 2009