the continuing story of the birders in McAllen - Reisverslag uit McAllen, Verenigde Staten van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu the continuing story of the birders in McAllen - Reisverslag uit McAllen, Verenigde Staten van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu

the continuing story of the birders in McAllen

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans&Jantsje

09 April 2015 | Verenigde Staten, McAllen

McAllen is een prima uitvalsbasis voor het vogelen langs de grens met Mexico. Overal bij de grens rijden trouwens bordercontroljeeps rond, ook met boot en fiets. Toen we een keer de weg kwijt waren ging een van die wagens ons voor en bracht ons naar de goede plek. Overal zijn aardige mensen! In de hotels en restaurants maak je trouwens niet zo gauw contact; iedereen is erg op zichzelf. Op de vogelplekken is dat heel anders. Dezelfde hobby zorgt voor snel contact en een praatje en ook goeie tips. Afgelopen maandagavond zijn we bijv. tot donker in het Bentsen state park gebleven om een elf owl te zien die alleen bij nacht te zien zijn. Ook kregen we een mooie tip voor een schreech owl die met zijn kop in opening van een kast zat.

Het weer is schitterend en schommelt rond de 33 graden. Erg veel nieuwe vogelsoorten gezien. Aanraders zijn natuurgebieden als Bentsen en Estero Llano Grande en St.Anna.Verder is South Padre Island een goeie vogelplek. Donderdag 9 april vertrekken we voor onze verdere rondrit door Texas. Via een aantal State Parks bij Hebronville, San Antonio en Waco weer terug naar Houston. 14 april vliegen we dan vanaf Houston naar Los Angeles.

• 09 April 2015 - 08:31

Sonja:

Sa mooi om te lêzen dat jim it nei de sin hawwe!
    Genietsje dr fan!
    Groetsies
    Henk en Sonja

• 09 April 2015 - 15:39

Fenna:

Hallo Hans en Jantsje
    Leuk om dit even tussendoor te lezen tijdens werktijd ;)
    Prachtige vogels gezien al!
    groet

• 10 April 2015 - 09:20

Anneke:

Heey Hans en Jantsje,
    Machtig moai om jim belevenissen te lêzen, pas goed op elkoar en op jimme spullen.
    Groetsjes Anneke

• 13 April 2015 - 09:39

Jopie:

Hoi Hans en Janstsje

prachtige foto's fijn dat jullie zo genieten

dikke tut jopie

• 16 April 2015 - 11:30

Hilde :

Hoi Hans en Jantsje!

Mooie foto's en mooi waer ha jim dr bij.
    Jim sille wol mooi brun wer thus komme.

Geniet dr nog mar ff fan!

Groetjes Hilde!

Hans&Jantsje

Wij Hans(1955) en Jantsje(1954) wonen en leven in Hijum, een klein dorpje op de friese klei, zo'n 4 km van het wad. We hebben 3 dochters Rixt(1984), Hedwich(1987) en Brecht(1991). Hans werkt als senior P&O adviseur bij de Gemeente Leeuwarden en Jantsje als basisleerkracht op de openbare basisschool de Hânwizer in Vrouwenparochie. Hans heeft als hobby's vogelen, sportvissen,lezen en Jantsje korfbal, wandelen en lezen.

Actief sinds 15 Dec. 2009