De Galapagos 13-20 maart - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu De Galapagos 13-20 maart - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Hans&Jantsje Horstmann Spoelstra - WaarBenJij.nu

De Galapagos 13-20 maart

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans&Jantsje

21 Maart 2010 | Ecuador, Galápagos

Weer een avontuur. Vrijdag 12 maart om 18.00u islandhopping op de Galapagos geboekt bij (na pas achteraf bleek) een louche reisbureau (Experience Del Mundo op de Avenue Rio Amazonas). We boekten volgens het reisbureau 3 goede hotels op 3 verschillende eilanden; we kregen er uiteindelijk maar één. Maar nou ja, is allemaal niet zo belangrijk.

De Galapagos zijn fantastisch.

13 maart was een reisdag. Van vliegveld Baltra naar Isabella naar het plaatsje Villamil. We deden na de vliegreis 3,5 uur over de bootreis van hoofdeiland Santa Cruz naar Isabella. Hans werd vanwege zeer ruige zee dus even lekker zeeziek( de helft van de boot zat te kotsen) en de ecudorianen wilden zwemvesten hebben dus wij ook maar. Het is een zootje op de bootjes tussen de eilanden. Teveel passagiers en geen goede reddingsvesten.

14 maart met 2 canadezen en 2 amerikanen en een goede gids snorkelen en een broedplaats van de zeeleguanen bezoeken(las tintoreras). De eilanden zijn een groot aquarium, prachtig gekleurde vissen, overal liggen zeehonden, zitten blue-footed boobies, zeeleguanen, bruine pelikanen, etcetera.

Verder een bezoek aan een schildpaddenstation gebracht. In de tours op de Galapagos zitten vaak bezoeken aan schildpadden(endemische soorten)gepland. Aan het eind van de 8 dagen kwamen de schildpadden ons de neus uit.

15 maart
Reisdag naar Santa Cruz.Onderzoekscentrum Charles Darwin bezocht en aan strand gelegen. Veel Fregatvogels en koereigers.

16 maart
Bezoek aan eiland Floreana. Gesnorkeld en weer bezoek aan schildpaddenstation en oud piratennest. Gelukkig goed contact met Australiër en Hawaiïaan gehad. Australiër had mooie uitdrukking voor Panama waar die een maand geweest was omdat zijn schip niet verder kon.. It´s a shit-heep.

De zeer zeldzame Floreana Mockingbird gezien.

17 maart
Cruise op zeer luxe schip naar Bartolomé. De plek waar de film Master and Commander is opgenomen. Fantastisch landschap.

Geweldig gesnorkeld.

18 maart
´s morgens na een bezoek aan schildpadden nog op zoek geweest naar de Vermillion flycatcher in vulkaankraters. Niet gevonden.

´s middags naar San Christobal.
Weer een chaotische tocht.

San Christobal is geweldig mooi vooral de haven. In de haven komen ´s avonds wel een duizend zeeleeuwen met hun jongen die daar op het strand komen te liggen. Fascinerend.

19 maart
Vogels kijken(broedende fregatvogels, Nazca - boobies) en snorkelen met enorme Manta´s en Galapagoshaaien, enorme schildpadden en zeeleeuwen.Spannend!Gaaf!!

20 maart
Met gids vogelen op het eiland. Aantal zeer zeldzame soorten(least sandpiper, San Christobal Mockingbird) gezien, lava lizards en enorme zeeleguaan.

Om 16.00u weer naar Quito met Tame (ecuadoriaanse vliegmaatschappij met meer voetruimte en betere service dan KLM)

Al met al zijn we blij dat we dit, once in a lifetime, gedaan hebben. Galapagos is fantastisch!!

Schrijf dit in Mindo en hoop dat ik de foto´s nog kan laden.

Tip: Ga je in het laagseizoen naar de Galapagos gewoon een ticket kopen en zie maar wat je doet. Op de eilanden zijn genoeg(veel goedkoper dan in Nederland en in Quito) tours te boeken, hotels en hostals genoeg en is genoeg te zien. Met name Isabella en San Christobal zijn erg relaxte eilanden.

• 22 Maart 2010 - 07:57

Anna:

Hallo Hans en Jantsje,

Wat fijn om te lezen over alle ervarngen die jullie hebben. En al zo veel gezien hebben..

Nog heel veel plezier en geniet ervan want de dagen vliegen voorbij!

Liefs uit Tajikistan!

• 22 Maart 2010 - 13:08

Hedwich:

Prachtige foto's!! Er zijn nog wel meer toch??

-xxxxxxxx-

• 24 Maart 2010 - 19:50

Henk Minkes:

sjocht der moai út, dêr op de Galapagos!! Kinst aanst mei plaatsjes wol lêzingen hâlde foar fûgelwachten oer dizze trip!!
    Hjir hjoed prachtich waar en de ljippen geane oer de wjuk. Rom de helte fan it ljipaaikwotum is no fol!

Groetnis, Henk en Simone

• 24 Maart 2010 - 21:03

Janneke Bakker:

Hallo Hans en Jantsje
    Wat maken jullie een geweldige reis en wat een prachtige foto's!
    Ik ben benieuwd naar het volgende avontuur.
    Veel groeten van Andries en Janneke

• 25 Maart 2010 - 08:21

J & J:

Hoi Hans en Jantsje,
    Wat een mooie verslagen en wat een belevenissen.
    Fijn Jantsje, dat je niet meer bang voor beesten bent. Mooie foto's. Eindelijk is het hier ook lente ( ik groei) Veel plezier nog, geniet ervan, voor je het weet is het voorbij.
    Gr., J & J

• 25 Maart 2010 - 20:13